Dash diéta piramis. DASH - 2 hét = 5kg mínusz - Női Portál


Többek között elnyerte a legegészségesebb diétának és a legjobb cukorbeteg étrendnek járó elismerést is. A DASH-diéta alapjai Az étrend alapját rostban gazdag zöldségek-gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonafélék, sovány fehérjék, alacsony zsírtartalmú tejtermékek adják.

dash diéta piramis

Fontos továbbá, hogy csökkentsd a táplálkozás során bevitt sómennyiséget. Ezen kívül természetesen lényeges, hogy kevesebb kalóriát fogyassz, hanyagold a vörös húsokat és természetesen a cukorban gazdag édességeket.

Korábbi cikkünk segítségével kiszámolhatod, mennyi a számodra ajánlott napi kalóriabevitel.

dash diéta piramis

Fontos, hogy naponta legalább öt adag friss zöldséget-gyümölcsöt fogyassz - tehát minden étkezés tartalmazzon ilyet. Sós rágcsálnivalók helyett válassz olajos magvakat - diót, mogyorót, mandulát - ám ezekből alkalmanként csak egy-egy marékkal fogyassz, hiszen bár rengeteg hasznos esszenciális zsírsav van bennük, kalóriatartalmuk nem alacsony.

dash diéta piramis

Mennyi sót ehetsz? A diéta a napi nátriumfogyasztást milligrammban maximalizálja, de még jobb, ha csak napi milligrammot viszel be a szervezetedbe. Ez a mennyiség nagyjából egybecseng az Egészségügyi Világszervezet ajánlásával: milligramm feletti nátriumbevitelt nem javasolják.

dash diéta piramis

Erről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben. Természetes fontos észben tartanod, hogy nem csupán sós nassolnivalókkal viszel be a szervezetedbe sót, és nem csak annyit fogyasztasz, amennyit főzés során adsz az ételekhez. A feldolgozott élelmiszerek rengeteg dash diéta piramis tartalmaznak - ha nem szeretnéd lassítani az anyagcserédet, és el akarod kerülni a hasi hízást, akkor iktasd ki őket.

Tweet DASH egy diéta, ami nem pusztán az álomalak, hanem a hosszú, egészséges élet titka is lehet egyben. Kidolgozásakor ugyan nem kifejezetten a súlycsökkentést tartották szem előtt, de vitathatatlanul súlyvesztéssel, ugyanakkor vitalitásunk robbanásszerű emelkedésével kell számolnunk, ha áttérünk a DASH szerinti étkezésre. Diétázni nem könnyű, életmódot váltani még nehezebb. Valami óriási hajtóerőre, motivációra lenne szükség ahhoz, hogy tartósan felhagyjunk egészségtelen szokásainkkal. Erre a problémára keresték és találta meg a választ Teresa Fung, bostoni kutató, aki munkatársaival több, mint egészségügyben dolgozó nő bevonásával indított egy vizsgálatot az alanyok táplálkozási szokásairól, és azok egészségre gyakorolt hatásáról.