Étrend futóknak fogyáshoz, FUTNI MENTEM


Írta: Váczy Anikó Egy sikeres verseny mögött sokkal több rejtőzik, mint a kitartó edzések.

Ahhoz, hogy a maximumot tudd kihozni magadból, megfelelő táplálékokkal kell feltölteni a szervezeted. Hihetetlenül sokat számít az ételek minősége, mennyisége, sőt az egyes étkezések időzítése is.

étrend futóknak fogyáshoz

Megfelelően összeállított étrenddel nemcsak gyorsabb és eredményesebb leszel, de a különböző sérülések és betegségek is elkerülhetnek. Az alábbi kiváló energiaforrások garantáltan nem hiányozhatnak a diétádból, ha rendszeresen futsz.

5 táplálkozási mítosz, ami minden futót megtéveszt

Magas káliumtartalma mg különösen előnyös hosszútávú edzések vagy versenyek előtt, illetve egy-egy tikkasztó napon, amikor jobban izzadsz, így adele diétája ásványi anyag távozik a szervezetedből. A kálium kiválóan kompenzálja ezt a veszteséget, ráadásul hatékony vérnyomáscsökkentő is. Zabpehely A zabpehely a bajnokok reggelije, egy korai futás előtt is a legjobb választás. Egy adagja 25 g értékes szénhidrátot tartalmaz, ugyanakkor glikémiás indexe alacsony, így fogyasztásával elkerülhető a vércukoringadozás, ugyanakkor sokáig ellát elegendő energiával.

Futóként főként ne félj a szénhidrátoktól!

étrend futóknak fogyáshoz

A mogyoróvaj kiváló E-vitamin forrás, amely a leghatékonyabb antioxidáns a vitaminok között. Nem tagadható, hogy rengeteg zsírt tartalmaz, de ez főként egészséges mono- és politelítetlen zsírsavakból származik, amelyek gondoskodnak a koleszterinszint csökkentéséről.

Ideális étrend futóknak

Ráadásul hatásos immunerősítők, így felpörgetik a futás utáni felépülést és segítenek elkerülni a különböző sérüléseket. Emellett nagyszerű fehérjeforrás, tehát az izmaid is garantáltan szeretni fogják a kedvenc csemegéd.

Próbáld ki puffasztott barnarizsre vagy teljes kiőrlésű toast kenyérre kenve, néhány szelet banánnal felturbózva.

étrend futóknak fogyáshoz

Isteni íze van és remek energiaforrás is. Ha kisebb futás előtt állsz, és nincs szükséged ennyi energiára, szeletelt almára is teheted.

étrend futóknak fogyáshoz

Brokkoli Ez a roppanós zöldség igazi C-vitaminbomba. Emellett nagyszerű kalcium- folsav- és K-vitamin forrás, ezáltal gondoskodva csontjaid egészségéről.

A kutatások eredményei szerint hatékony segítség az izomláz enyhítésében.

Ideális étrend futóknak?

Natúr joghurt Az ízesítetlen joghurt tökéletes szénhidrát-fehérje kombó. Közvetlenül futás után fogyasztva támogatja a regenerálódás folyamatát és védi az izmokat.

Kalciumtartalma miatt pedig kiváló csonterősítő. Étrend futóknak fogyáshoz tele van jótékony baktériumokkal, amelyek gondoskodnak az egészséges emésztésről és az erős immunrendszerről. Étcsokoládé Nyugi, kitartó futóként ennyit étrend futóknak fogyáshoz nyugodtan megengedhetsz magadnak!

Twitter Pinterest Az igazság az, hogy az étrendek olyanok, mint az edzéstervek. Nincs olyan, ami mindenkinek megfelel. És olyan sem, ami mindig jó. Kevesebb szénhidrát A legfontosabb szabály, hogy a napi bevitt kalóriák 20 százaléka álljon szénhidártokból.

Ráadásul csökkenti a vérnyomást és a koleszterinszintet, flavanoljai pedig gyulladáscsökkentő tulajdonsággal rendelkeznek. Ha mindez nem lenne elég, még a hangulatodat is képes jelentősen feldobni két-három kocka finomság.

Futni szeretnék, de fogyni is

Féltenyérnyi maggal kiváló energiaforrás köztes étkezésre. Teljes kiőrlésű tészta Nem véletlen, hogy a legtöbben tésztát esznek félmaraton vagy maraton előtt vacsorára.

  1. BLOG 5 táplálkozási mítosz, ami minden futót megtéveszt A kávé dehidratál?
  2. Futni szeretnék, de fogyni is | Futásról Nőknek

Nemcsak igen jól tud esni a nagy megmérettetés előtt, de kiválóan feltölti a glikogén raktárakat, amelyek másnap a versenyhez szükség energiát biztosítják. Arra azonban figyelj, hogy kizárólag teljes kiőrlésű változatait válaszd, ezek ugyanis tovább biztosítják a teltségérzetet és tele vannak B-vitaminokkal, amelyek gondoskodnak a hatékony izomépítésről, a jó állóképességről és a remek teljesítményről.

A helyes táplálkozás alapjai hosszútávfutóknak

Fogyaszd paradicsomszósszal és tonhallal, a nehéz Carbonara spagetti helyett. Kávé A kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy egy csésze kávé magas intenzitású edzések előtt hatékonyan növeli a teljesítményt.

Írta: Váczy Anikó Futóként sosem lehet elég tanácsokból az edzésekhez, megfelelő diétás trükkökből, lelkesítő ötletekből és inspiráló sztorikból. Ezek beépítése mellett fontos, hogy jól felmérd fizikai és mentális limitedet, és örömmel érd el céljaid, függetlenül attól, hogy a bombalak elérése vagy épp a maraton lefutása az.

A koffein tartalmú italok segítségével sokkal gyorsabbá válhatsz. Azonban ez a hatása kizárólag akkor érvényesül, ha feketén fogyasztod, tej és cukor nélkül.

A 9 legjobb teljesítményjavító táplálék futóknak | Well&fit

Továbbá ne feledd, hogy a kávé vízhajtó hatású, ami maraton alatt nem feltétlenül előnyös. Burgonya A krumpli a banánhoz hasonlóan kiváló káliumforrás, így minden futó étrendjében kiemelt helyet kell, hogy kapjon. Tehát nem maga a burgonya hizlal, hanem annak elkészítése módja.

étrend futóknak fogyáshoz

Étrend futóknak fogyáshoz főtt krumpli grillezett csirkemellel vagy lazaccal fogyasztva egészséges és laktató főétel. Az édesburgonya még ennél is jobb választás, egy nagyobb darab már teljes napi A-vitaminszükségletedet fedezi.

Ha valaki heti 3 alkalommal fut 5—8 kilométer közötti távot, az már megváltozott étrendet, étkezési szokásokat igényel.

Ez a vitamin gondoskodik többek között az éleslátásról, a csontok és az immunrendszer erősségéről. Fotó: RF.

  • Fehér eperfa fogyókúra
  • Hatályos:
  • Nem tudok hasból fogyni
  • Ideális étrend futóknak | Diéta és Fitnesz
  • FUTNI MENTEM - 5 táplálkozási mítosz, ami minden futót megtéveszt
  • Regenor dieta ára
  • A fogyás 6 aranyszabálya futóknak
  • Ideális étrend futóknak?